2014. augusztus 30., szombat

Marha vadas makarónival


Rég készült júliusban a házassági évfordulónkra és több kép is van ami nyári de majd ősszel fog jönni időhiány miatt.
A recept Moháé  csak kimaradt belőle a  zeller, citromhéj meg a borókabogyó. Tejszín helyett tejfölt használtam. Férjem segédkezett és mivel anyukája sokat készített  Nekünk is két napra lett elég.Nekem ez eddig a  mumus kategória volt de most már biztos többet fogom készíteni főleg alkalmi fogásként.
Hozzávalók:
1  kg               marha felsál
3  db               sárga répa
2  db               fehér répa
2  fej               vöröshagyma
3  gerezd        fokhagyma
1  db               citrom leve
1  dl                fehér bor
bors, babérlevél
15   dkg          füstölt szalonna
2      ek           cukor
1      ek           mustár
2      dl            tejföl
2      ek.          liszt
       só
Zöldségeket megpucoltam felkockáztam nagyobb darabokra. Hagymákat pucolva négybe vágtam, fokhagyma gerezdeket csak megpucoltam. Nagyobb lábosba tettem felengedtem  vízzel ami ellepi hozzáadtam a babérlevelet és az őrölt borsot. Felforraltam és félre tettem hűlni. Húst megmostam felszeleteltem beletettem a kihűlt páclébe és ekkor tettem bele a citromlét is. Egy éjszakára hűtőbe ment. Másnap  a húst kiszedtem a pácléből leszárítottam, sóztam borsoztam egy serpenyőbe átsütöttem  füstölt szalonna zsíron.  Visszatettem a páclébe ráöntöttem a bort és puhára főztem.
             
Kiszedtem a húst és a babért.  Mixerrel pürésítettem a megmaradt hozzávalókat. A cukrot 1 kanál vízzel karamellizáltam és hozzáöntöttem a zöldséges lét. A lisztet elkevertem  a tejföllel és a mustárral, kevés forró lével hígítottam és az egészhez öntöm összeforralom. Megkóstolom és ha kell javítok az ízén. Visszatettem bele a hús szeleteket. Makarónival tálaltam.
Nagyon ízlett a családnak köszönet érte Mohának és Janikámnak a segítségért! :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis