2014. július 24., csütörtök

Jégkrém szendvics ( fagyi készítési alapok)


Dani fiamnak volt hétfőn névnapja és arra készült ez a hideg finomság.
Fagyi gépet sokat használom naponta lehet akkor hűl le kellően.  Nálam a főzött fagyik alapja a vanília.
Készítése:
3     db       tojás
10   dkg     cukor
1/4  rúd      vanília
0,5   l         tej
200  g        tejszín
Tejet feltesszük melegedni kis lángon a vanília rúddal. Megmosott megszárított tojásokat leütjük és felverjük a cukorral. Összekeverjük a körülbelül 50 fokra melegített tejjel. Folytonos keverés mellett 95 fokig főzzük forrnia nem szabad. Fagyi alapot lehűtjük  ezután fagyasztóba tesszük 1-1,5 órára a 200 g-os tejszínnel együtt. A tejszínt felverem ebbe jön a fagyi alap azzal együtt felverem és mehet a fagyi gépbe ami fél órát keveri. Ha nem elég fagyos keverhetünk még rajta 10 percet.
A jégkrémnél én a vaníliás alapba kevertem tortából kimaradt csoki krémet meg csoki darát ennek a fele ment alulra egy király sütő formába. Másnap karamelles réteg jött itt 10 dkg cukorból készítettem karamellt erre jön a tej felmelegítem lassú tűzön kavargatva. Továbbiakban úgy készül mint a vaníliás. Következő nap tejcsokis készült vaníliás alapba 5 dkg tejcsokit kevertem. A rétegek közé fehér csoki darabok illetve csoki dara ment. Harmadik nap megsütöttem a piskótát 5 tojásból 10 dkg liszt 10 dkg kristály cukorral nagy gáztepsibe. A megfagyott fagyi alapot ráborítottam a piskóta lapra félbe vágtam a lapot és rátettem a fagyira  jól összenyomtam. Erre jött ét csoki ganache 100 g tejszínből 100 g ét csokiból amit lassú tűzön krémesre kevertem és hozzáadtam 3 dkg vajat azzal is kevertem a tűzről levéve. Fehér csoki darabokkal megszórtam.
Előre tervezendő desszert de akinek nincs fagyi gépe az bolti jégkrémmel is elkészitheti vagy a fagyi alapot 15-30 percenként kikeverheti bot mixerrel 2x3x. Nagy sikere volt. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis