2013. június 30., vasárnap

Muffin sütőkeretben sütve + vanília fagylalt


Hozzávalók:
16    dkg    liszt
4      dkg    kakaó
20    dkg    cukor
20    dkg    vaj
5        db    tojás
fél      cs     sütőpor
12       g     házi vaníliás cukor
Csoki bevonat :
20     dkg    ét csoki 70 %-os
20     dkg    tejszín

Sütőt 200 fokra bekapcsoltam. A sütőkeretet 30x20 cm-re  állítom aláteszek sütőpapírt egy gáz tepsibe.
Vajat felolvasztom a tojásokkal a cukorral és a cukorral jól kikeverem mixerrel. Az átszitált sütőporos, kakaós lisztet hozzákeverem. Tepsibe öntöttem és 20 perc alatt megsütöttem. Amikor kihűlt kockákra vágtam és bevontam a csoki ganache-al  amihez a tejszínt felmelegítettem és beletetettem a felkockázott ét csokit és kis lángon jó krémesre kevertem.
Vanília fagylalt:
Hozzávalók:
0,5    l.   tej
3    db    tojás
8    dkg  cukor
2    dkg  vaníliás cukor
fél vanília rúd
20  dkg   tejszín

Tejet a  vanília rúddal meglangyosítom. A tojást a vaníliás cukorral és a cukorral jól kikeverem. Hozzá öntöm a tejet  jól összekeverem. Vissza öntöm az edénybe és majdnem forrásig kavarom ( 90 fokosra ).
Hideg vízben lehűtöm és 2-3 órára hűtőbe teszem.    Habbá verem a tejszínt hozzákeverem a fagyi alaphoz és fagyasztóba teszem 1 órára. Fagyi géppel 2x 20 percet kavarom félidőbe a fagyi gép  oldaláról levakarom. Tálaláskor a muffin tésztára gombócólom.  Nem a legolcsóbb de finom kiadós édesség. Körülbelül 12 adag.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis