2012. június 27., szerda

Szülinapi tortám


Mindent elterveztem előre de arra nem számítottam, hogy ennyire meleg lesz így csütörtökön nem sütöttem a négyzet alakú tortához a három lapot.  Előre elkészített terveket nem tudtam tökéletesen alkalmazni a méretek miatt. és arra is rájöttem, hogy nekem saját részre jobban tetszik a világosabb alap.


Torta oldalról.


Felülről.


                                                       Egy szelet.

Piskóta a megszokott alap recept volt. Krém két csomag puncs puding volt fél liter tej 5 dkg fehér csoki ebből pudingot főztem félre tettem kihűlni. 25 dkg vajat 12 dkg porcukorral kicsi rum aromával kikavartam.
Hozzá kevertem a kihűlt puding alapot betöltöttem. A tortát fehér csoki ganache-vel vontam be ami 1 dl tejszínből és 20 dkg fehér csokiból állt. Ötlet Kricky-től. A ganache-t hidegen vontam be de így is olvadt rendesen. Egy órás hűtés után átkentem újra így már szép lett a felülete. Fondant-al burkoltam be.
A torta mintájának ötlete kedvenc filmem A gyűrűk ura nézése közben jött de szol az életről életemről is. Ízre nagyon finom lett és szerintem ez is fontos a külsőségek mellett. 

4 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon mutatós a tortád, és a receptet olvasva biztos nagyon finom is volt!
Sok boldog születésnapot kívánok!

Mary írta...

@marisz57
Nagyon szépen köszönöm Marisz!:)

Viki írta...

Marym! Itt is köszöntelek - kicsit utólag - s kívánok nagyon boldog születés napot.
Még az a szerencse, hogy ebben a melegben egyáltalán kedved volt valamit is sütni, illetve díszíteni.
Szép és kreatív lett a tortád. Gratulálok.

Mary írta...

@Viki
Köszi szépen Vikikém! Múlt hét előtti pénteken szerencsére nem volt ennyire meleg így megtudtam csinálni! :)
Itthoni létem szerencsésen hozza az ötleteket ha dolgoznék biztos nem lennék ennyire kreatív! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis