2012. április 16., hétfő

Húsvéti fonott kalács

Tudom, hogy a Húsvét elmúlt egy héttel de úgy gondolom érdemes ezzel a kaláccsal foglalkoznom.

Fonva vagy feltekerve egyszerűen ez a minden napi kalácsunk. Ezt a kalács receptet még E.Margitka oldalán tanultam, Limara receptje alapján.  
Receptet ide másolom Margitka oldaláról:

Tejszínes fonott kalács - Limara


Tejszínes fonott kalács:
500 g kenyérliszt
50 g cukor
1 vaníliáscukor
2 tojás
1 tojásfehérje
250 ml tejszín
csipet só
fél csomag élesztő
A hozzávalókból géppel tésztát dagasztottam (20 perc), majd a gépben kelesztettem. Négyes fonással megfontam, tojással lekentem, fél órát újra kelesztettem, majd a sütőben megsütöttem.  A legjobb kalács, amit eddig készítettem. A dagasztás vége felé 150 g mazsolát lehet hozzá tenni.




A változtatás itt annyi, hogy 15 perces dagasztás után ketté veszem a tésztát egyik felébe mazsolát dagasztok a másik felébe kakaót. Fél óra kelesztés után 3-3 felé veszem így is pihentetem körülbelül 10 percet. Ezután egyenként kinyújtom egy mazsolást és egy kakaóst egymásra teszek és feltekerem. Három rudat össze fonom és koszorút formázok belőle.  Sütőpapiros tepsire tettem és kelesztettem fél órát. Tejföllel elkevert tojás sárgájával lekentem 160 fokon 1 órát sütöttem ( gáz sütőben villanyban ez kevesebb).

2 megjegyzés:

Viki írta...

Jól néz ki. Küldhetnél egy szeletet a papának.Már ezer éve nem sütöttem kalácsot.

Mary írta...

@VikiKöszi szépen.
Küldök Vikikém akár egy egészet is! Heti 2-3 darabot sütők. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis