2011. május 15., vasárnap

Fehércsokis, ganache-s mogyorós bonbon

Már megint bonbon ez most egy saját ötletű. Lehet, hogy más is elkészítette már de nekem a konyhába ugrott be ez a finomság. Szeretem a mogyorós csokit  így ez a változat is kedvenc lett.
Először a ganache-t  készítem el. Általában 1 doboz 200 gr-os tejszínből, mert így ezt a mennyiséget hűtőben tartva bármikor elővehetem bonbonhoz, vagy épp fagyihoz de más édességhez  is használhatom. 
200 g tejszínhez 200 g jó minőségű csokit használok.
Tejszín jól felmelegítem majdnem forrjon. Ezután teszem bele a kis kockára tördelt csokit, lassú tűzőn habverővel keverem amíg teljesen krémes nem lesz. Félre teszem kihűlni. Ezután  a fehércsokit temperálom úgy, hogy 150 g csokit gőz felett felolvasztom leveszem és lehűtöm 50 g csokival vissza teszem a gőzre és gyorsan átkavarom ezután leveszem habzsákba töltöm 2/3-t és bonbon formába töltöm ( szilikon), kicsit az asztalhoz ütögetem, várok kb 2 percet és kicsurgatom a felesleget. Bonbon formát fél órára hűtőbe teszem.
Szilikonos lapra ami egy tálcán van csorgatom ki a csokit amit  szintén hűtőbe teszek ha lehűl könnyebb levenni a szilikon lapról. A kihűlt  ganache-t is habzsákba töltöm a hűtőből kivett formába adagolok keveset erre jön minden darabhoz 1 szem mogyoró rá újra ganache de vigyázva, hogy maradjon hely a lezáráshoz.
Asztalhoz ütögetem, ezután ismét megy a hűtőbe fél órára. Újra temperálom a csokit és lezárom vele a bonbonokat a felesleg csokit lesimítom róla és hűtőbe teszem.   Minimum 1 óra de sokszor készítem úgy, hogy este és reggel szedem ki a formából.






10 megjegyzés:

Praliné Zsuzsi írta...

Mary, ez is nagyon finom lehetett!!!

Mary írta...

Eri imádom!!!!!:)

Ditta tortái írta...

Mary,nagyon finom lehet,el is hiszem,hogy imádod:-)

Bianka írta...

Nem baj ha megint, mert remek finomság és még jöhet :)

Kata írta...

Mary!
Biztosan nagyon finom!!!Csoda ügyes vagy!!

Mary írta...

Köszönöm mindenkinek a dicséretet! :)

Emoke írta...

Tényleg ügyes vagy!!! Tuti bezabálnám! :D

Mary írta...

Emőke nem csodálom! :D

Viki írta...

Marym! ma egész nap - máramikor ébren voltam- Rád gondoltam. És tudtam, és tudtam, és tudtam, hogy habzsákot használtál :) Ugyanis ma én is csináltam érdekes kis bonbonokat, s amikor tettem bele a tölteléket, akkor ugrott be a habzsák és hozzá TE :)
Nagyon ügyi vagy, már tiszta bonbongyáros vagy. Kész manufaktura vesz körül :) :)

Mary írta...

Viki köszönöm szépen. Nagyon megkedveltem a készítését és a család is szereti! Habzsákkal könnyebb adagolni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis