2010. január 11., hétfő

Amerikai sült csirke (szárny).



Tegnap ebédre a fenti szakácskönyvből készült az Amerika sült csirke.

Hozzávalók:
2 db csirke  ( 80-80 dkg)
én 8 db közepes csirke szárnyból csináltam.
10 dkg   liszt
fél teáskanál só
2 db tojás
5 evőkanál ásványvíz
fehér bors ízlés szerint
Olaj vagy kókuszzsír ( 1 kg )  a kisütéshez 

A lisztet összekeverjük a sóval tojással ásvány vízzel borssal.
 
20 percet pihentetjük.
A csirkéket  nyolc részre daraboljuk. Szárnyakat ketté vágtam ( végét levesbe főzőm).
Megmossuk leszárítjuk, besózzuk.
A zsiradékot egy olajsütőben vagy egy sütésre alkalmas mély edényben 180 fokra hevítjük.
A sütőt 100 fokra előmelegítjük.
A húsdarabokat egymás után a tésztába mártjuk és kis adagonként, hogy a forró zsiradékban
úszhassanak, ropogós pirosra sütjük. A csirke részek sütési ideje oldalanként körülbelül nyolc perc.
A megsült húst nedvszívó papírra tesszük és egy előmelegített tálon addig tartjuk a sütőben  amíg az összes hús kisül.
Nagyon finom hozzá  zöldborsó vagy kukorica saláta valamint a friss fehér kenyér.
Én sült krumplit sütöttem hozzá és mellé savanyúságot adtam.





Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis