2009. december 7., hétfő

Foszlós kalácsról újra.

Mint előző bejegyzésemben említettem a foszlós kalácsnak több változatát készítem most a "márvány" változata volt soron.  Limaránál található a teljes recept.
Most fázis fotókkal is bemutatom, hogy készül. Ez alapján akár kezdők is megpróbálhatják.
10-15 perc dagasztás után ( lehet kézzel, robottal, kenyérsütővel is ) ketté veszem a tésztát felét beteszem egy dagasztó tálba kelni. Másik felébe kakaót teszek és dagasztom még 4-5 percet ezt én a kenyérsütőben hagyom kelni körülbelül fél órát.

Három felé vágom.


Egyenként kinyújtom a sima és a kakaós tésztát egymásra teszem:
 

                                                                       Feltekerem:

Megfonom:


 
Sütő papírral kibélelt kenyér formába teszem:
 

Hideg sütőben kelesztem fél órát utána lekenem a megmaradt tojássárgájával amihez  egy kiskanál tejfölt kevertem.


A sütőt 150 fokra kapcsolom 15 perc után:

Amikor ekkorára megkelt 180 fokra emelem a hőmérsékletet. 30-35 percig még sütőm!

                                                                          

Így néz ki készen.
                                                                                    

6 megjegyzés:

Kiskukta írta...

A szokásos gyönyörűség tőled!

Mary írta...

Köszönöm Noémi!

Viki írta...

Mary ! igazából ezt vártam, mert én is tudom, hogy nem elég egy receptet csak leirni, mögötte mindig ott van, hogyan is készítem. S ezt most itt megkaptam. Nagy gratulációm. Tudod, hogy mindíg csodálója vagyok a kalácsaidnak (is). Nagy gratula

Mary írta...

Köszönöm Viki! Biztos mondtam imádok sütni!

Viki írta...

Ez látszik is a kenyereiden és a kalácsaidon is :-) Jöhet a többi finomság :-)

Mary írta...

Jön csak legyen időm!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis